חדשות ג'ומלה

ג'ומלה - חשיבות תג מטא תיאור בדפי האתר

תיאור מטא הינו תג HTML המתאר דף אינטרנט ב- 160 תווים או פחות. תיאורים קצרים אלו מופיעים בתוצאות מנועי החיפוש, בדרך כלל ישירות מתחת לכותרת דף האינטרנט הניתן ללחיצה לצורך כניסה אליו. מדוע אם כן חשובים תיאורי מטא באתר ג'ומלה?
 
 
150-160 תווים של תיאור מטא הם המטרה אותה יש להשיג עבור כל אחד מדפי אתר ג'ומלה. מחוץ לטווח זה יהיה קצר מדי או ארוך מדי וכל הכתוב בתג לא יופיע בתוצאות החיפוש. סגנון או טון ענייני לרוב עובד הכי טוב בתיאורי מטא. למען האמת, אין הרבה מקום לעבוד איתו ולכן הימנעות משפה ססגונית בתגי המטא היא עניין של הכרח כאן. להגיע לעניין, להיות מדויק, ולגרום לכל מילה להיות בעלת משקל ומשמעות. אם יקיימים באתר הג'ומלה מספר עמודים בעלי תוכן דומה או עמודים המכסים אזורי תוכן קשורים (כמו פוסטים בסדרה, למשל), עלול להיות מפתה להעתיק ולהדביק את תיאור המטא ולהשתמש בו לכל הדפים הללו. עם זאת, זו תהיה טעות מכיוון שלא זו בלבד שזאת עצלנות, למרות שלוקח זמן לכתוב תיאורי מטא מותאמים אישית לכל עמוד, הדבר יציג את הקישורים לאתר כקישורים מקצועיים ואמינים בעיני מנועי החיפוש.
 
שימוש במילת המפתח של העמוד בתג המטא תיאור הינה חובה מוחלטת. זוהי הזדמנות חשובה לרמז עבור מנועי החיפוש במה עוסק עמוד זה. כמו כן חשוב שלא להשתמש במילת המפתח יתר על המידה, אך מומלץ לכלול בתג התיאור את מילת המפתח הראשית המלאה ואת מילת המפתח המשנית. הדבר עשוי לעזור מאוד בשיפור ה- SEO של העמוד.
 
במידה וחורגים בתיאור המטא ממגבלת 160 התווים, התיאור יופיע קטוע בתוצאות החיפוש. לפעמים, זה אולי לא משנה כל כך, במיוחד אם הכותרת היא מספיק תיאורית ומה שבכל זאת ניתן לקרוא בתיאור משקף את תוכן הדף. עם זאת, זה פשוט נראה לא מקצועי עלול לסייג אנשים מסוימים מללחוץ על הקישור. בעולמנו התחרותי אין סיבה לתת לאנשים סיבה שלא להיכנס לאתר, במיוחד כשמדובר בדבר כל כך קל לתיקון.
 
דרך נוספת לשדרג את הערך של תיאורי המטא היא לציין שהעמוד מספק תשובות אמיתיות לשאלות חשובות. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות טיזר לתשובה בתיאור המטא. לפעמים השארת אנשים "במתח" יכולה להיות דבר טוב מכיוון שזה יניע אותם ללחוץ על הקישור ולהיכנס לאתר.
 
מעבר לכך שתיאורי מטא "נותנים לאנשים מידע נוסף אודות דף האינטרנט", תיאורי מטא עובדתיים מועילים גם במספר דרכים אחרות. למעשה, הם יכולים להועיל מאוד הן מבחינת קידום אתר ג'ומלה והן בעבור משתמשי הרשת:
 

שיעורי קליקים מוגברים וביקורים מחיפוש אורגני

כתיבת תיאור מטא המושך את העין ואינפורמטיבי עשוי להוות מפתח לכניסה לאתר. הכללת תיאור מטא מעוצב היטב בתוצאות החיפוש יכול לעשות את ההבדל בשאלה אם מישהו לוחץ על קישור או לא (שיעור הקליקים האורגני לכניסה לאתר מתוצאות חיפה). כך שגם אם אתר הג'ומלה מופיע בעשרת התוצאות המובילות, לא כל הקישורים הללו ימשכו מספר זהה של אנשים וגם לא ילחצו עליהם באותה תדירות. המפתח להשגת יותר קליקים הוא להופיע גבוה יותר בתוצאות ולספק רמזים הקשריים גדולים יותר לגבי התוכן של הדף המוצג בתוצאות החיפוש. הפיתרון הוא להציע מידע רב ככל האפשר למחפשים, כך שתהיה עליהם השפעה ללחוץ על הקישור לתוכן - גם אם הוא מופיע נמוך יותר בעמוד התוצאות של מנועי החיפוש.
 

מידע נכון, בזמן הנכון לאנשים הנכונים

כאשר מישהו עורך מחקר בנושא מסוים, הוא עשוי להזין מקבץ של מילות מפתח שונות בגוגל כדי למצוא את המידע שהוא מחפש. הקפדה על תיאור המטא בדפי אתר ג'ומלה באופן המותאם היטה, תביא לסבירות גבוהה יותר שהתוכן יופיע בחיפושים אלו. המשמעות היא גם כי סביר יותר שהתוכן שהם מוצאים באתר יהיה מתאים למה שהם באמת חיפשו. קל וחומר אם מדובר ביצירת רווחים כספיים באתר חנות ג'ומלה או באתר ג'ומלה המציע שירותים.
 

הגדלת כניסות מרשתות חברתיות

מומלץ לקחת את כל הזמן הדרוש בכדי לכתוב תיאורי מטא טובים ככל האפשר ולייעל אותם, על מנת לשפר וליצור עלייה בביקורים שמקורם ברשתות החברתיות. תיאורי מטא מופיעים גם בפוסטים ברשת החברתית, הודות לנתוני Open Graph. מידע זה יאכלס אוטומטית קישורים המוכנסים לפוסטים ברשתות החברתיות אלא אם כן הושבתה אפשרות זו. כאשר תיאור מטא של דף באתר מפורסם בקישור חברתי, הוא עשוי לעשות עבור בעלי האתר את אותה העבודה כפי שהיה עושה תוצאות חיפוש של גוגל ויכול להוביל תנועה לאתר באופן דומה.