מאגר ידע ג'ומלה
תפעול אתר ג'ומלה שהותקן בשרת - לפני הפניית DNS
לקוחות Jetla אחסון אתרים הרוצים לעבוד על אתר האינטרנט שלהם שלהם תחת הדומיין שלו, אך עדיין אינם רוצים לעדכן את ה- DNS של הדומיין לשרת האחסון הפעיל, יכולים לעשות זאת באמצעות פעולה פשוטה בקובץ Hosts אשר במחשב. למעשה, מדובר בסוג של מניפולציה על מערכת ההפעלה של המחשב, כך שאנו מגדירים לה לפנות מהמחשב האישי שלנו בלבד באופן ישיר לדומיין שלנו, עוד לפני שבוצעה עבורו הפניית DNS.
לפני הכל עלינו לברר מהי כתובת ה- IP של הדומיין שלנו, בכדי שנוכל להשתמש בכתובת זו בקובץ Hosts שבמחשב האישי. לשם כך ניגש לפאנל ניהול האחסון cPanel באמצעות שם המשתמש והסיסמא שלנו. נעבור לעמודת GENERAL INFORMATION אשר בצידו הימני של CPANEL ונלחץ על הקישור Server Information:
נקבל את עמוד Server Information המציג את נתוני השרת בו מאוחסן האתר שלנו:
הנתון החשוב עבורנו הינו שורת Shared IP Address אשר מציינת את כתובת ה- IP אותה אנו נעתיק ונגדיר בקובץ Hosts.
נעבור למחשב האישי שלנו ונגיע לקובץ hosts. קובץ Hosts במחשב הינו קובץ txt לכל דבר, אך ייתכן כי נתבקש לפתוח אותו כמנהל מערכת – Run as administrator. במידה ונתבקש, נעשה כן.
קובץ hosts נמצא בנתיב: Windows\System32\drivers\etc:
נפתח את קובץ hosts ונקליד בו שתי שורות: שורה אחת הכוללת את כתובת ה- IP שלנו, רווח, שם הדומיין. שורה שניה הכוללת את כתובת ה- IP שלנו, רווח שם הדומיין בתוספת WWW שלנו – באופן הבא:
נבצע שמירה בקובץ hosts ונבדוק את התוצאות:
- סיגרו את כל חלונות הדפדפן שלכם.
- המתינו דקה.
- פיתחו מחדש את הדפדפן וגילשו כרגיל לאתר. כעת הדפדפן אמור להפנות לשרת החדש.
לא עובד, מה ניתן לעשות?
- נקו CACHE והיסטוריה בדפדפן ואתחלו אותו שוב.
- הריצו משורת DOS את הפקודה ipconfig /flushdns.
לאחר שסיימתי עם תפעול האתר וכבר הגדרתי לדומיין את ה- DNS של האחסון, איך ניתן לדעת שבאמת ה- DNS עודכנו?
- אפשר לבצע שינוי קטן באתר, ולבדוק אותו שוב ממחשב אחר (בו לא ביצענו את ההפניה המיוחדת באמצעות קובץ Hosts).
- רואים את השינוי? ה- DNS עודכנו.